Depresyona Giriş

Depresyon, üzüntü veya yaşamdan bıkmış gibi davranmak herkesin başına gelebilir. Bu durumun uzun ya da sıklıkla olması veya yaşamı etkilemesi durumunda depresyondan bahsedebiliriz.  Depresyon, duyguları, davranışları ve düşünceleri etkileyen bir durumdur. Depresyon aniden meydana çıkabileceği gibi bazı olaylardan sonra da ortaya çıkabilir.  İyilik ve hastalık hali gibi durumlar birbirini takip edebileceği gibi sürekli olarak da devam eder şekilde olabilir.  Bazen hayatını normal devam ettirse bile kişi bundan memnun olmaz haldedir.

Birçok belirtisi olan depresyonda bu belirtilerin tamamı olmasa da ana bulgular ve ek bulgulardan bazılarının olması tanıyı koymaya yeterlidir. Şunu unutmamak lazım ki depresyon tedavi edilmez ise uzun yıllar sürebilir. Karar vermede güçlük, hafıza bozukluğu, kendini çaresiz, umutsuz ve değersiz hissetme, daha önce zevk aldığı aktivitelerden zevk alamama, arkadaş ve aile fertleri arasında oluşan sorunlar, insanlardan uzaklaşma, yalnız kalma isteği, motivasyon ve enerjide azlık, kolay sinirlenme ve sürekli yorgunluk hissi, uyku düzenindeki bozukluk, bazen uyuyamama, bazen hep uykuya meyil, iştahta artma veya azalma, sebepsiz ağrılar, anlamsız şekilde ilaç kullanma isteği, intihara teşebbüs edecek kadar hayatına kastetmeyi planlamak, alkol veya madde kullanımına başlamak gibi bir çok belirtileri olabilir.

Günümüzde önemli olan hasta olmadan önce korunmak olduğu için, depresyondan da korunmalıyız. Depresyondan korunmak için yaşam tarzımızda bazı değişiklikler yapmamız gerekebilir. Size bu bölümde basit olarak yaşam tarzındaki değişikliklerin neler olabileceğinden bahsedeceğim.